JACEK SOTOMSKI

UTWORY

SOLO

Life 2 (2018-19)    

filmy na YouTubie lub wersja koncertowa na saksofon altowy, elektronikę i wideo

Utwór skomponowany na zamówienie i dedykowany Weronice Partyce

 

Seks i Przemoc (2018)     

na recytatora i ścieżkę audio

 

Alternative Music (2017)    

na elektroniczną altówkę (Digitaize), wideo i ścieżkę audio

Utwór dedykowany Rafałowi Zalechowi

 

We Are Number One but see the description (2016)    

na sampler (lub fortepian)

Utwór dedykowany Martynie Zakrzewskiej

 

Accordion GO (2016)    

na akordeon, live electronics, wideo i ścieżka audio

Utwór dedykowany Małgorzacie Burzyńskiej

 

Swansesque (2014)  

na harfę solo

 

I DID IT FOR LULZ (2011)

na zautomatyzowany patcher Max/MSP

 

Void (2011, rev. 2014)

na zautomatyzowany patcher Max/MSP (2014 wersja na ścieżkę audio)

 

Opowieści Kilgore’a Trouta (2011)

na recytatora i komputer

 

Klej (2009)  

na klarnet lub dowolny instrument melodyczny

KAMERALNE (2-5)

Pastrami. Dramma per musica (2022) na podstawie prozy Malcolma XD

na dwie aktorki i komputer

Zamówienie 14. Festiwalu Tradycji i Awangardy “Kody” 2022 w Lublinie

 

NOWE FORMY (2021)   

na zespół instrumentalny i multimedia

Kompozycja kolektywna: Dobromiła Jaskot, Katarzyna Krzewińska, Paweł Malinowski, Jacek Sotomski, Hubert Sulima, Mateusz Śmigasiewicz, Marta Śniady

Zamówienie 64. Festiwalu Muzyki Współczesnej “Warszawska Jesień” 2021

 

SOLUCJA (2020)    

video-poemat

(wideo: eternal engine, współpraca reżyserska: Magda Szpecht)

Zamówienie festiwalu Sacrum Profanum 2020

Dedykowany Krzysztofowi Pietraszewskiemu

 

YouTube Hero: klocuch post (2020)  

na dowolny instrument melodyczny, harmoniczny lub perkusyjny, wideo i ścieżkę audio

Utwór skomponowany w ramach stypendium Funduszu Promocji Twórczości Stowarzyszenia ZAiKS

 

Pepe is Pepe is Pepe (2017)  

(partytura w wersji po rewizji w 2019, nagranie z prawykonania w 2017)

na zespół (fl, cl, hp, sampler), elektronikę i wideo

[istnieje możliwość przygotowania spersonalizowanej instrumentacji]

Utwór skomponowany w ramach programu Adoptions 2017 w Berlinie dla Ensemble Adapter

 

Joy of Music (2016, rev. 2022)  

(nagranie i partytura wersji z 2016 jako „Healing Nature & Joy of Music” na altówkę, akordeon i wideo)

na altówkę i akordeon

 

I’m so noided, California (2015, rev. 2022)

na akordeon i rozszerzony kwartet smyczkowy (vn, vn, vl, vc)

(partytura w trakcie rewizji)

ZESPÓŁ (6-14)

JUBILEŁUSZ (2021) 

na 8 instrumentów

Utwór napisany na obchody Jubileuszu 100-lecia Zespołu Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Toruniu

 

CREDOPOL (2018-19)    

na sześcioro wykonawców i wideo

Zamówienie Wydziału Kultury Urzędu Miasta Wrocławia

Utwór dedykowany Matyldzie Sotomskiej

 

Dzięki, Leszek (2017)  

na zespół kameralny i zarejestrowaną partię wideo

Zamówienie 60. Festiwalu Muzyki Współczesnej “Warszawska Jesień” 2017

Utwór dedykowany członkom Spółdzielni Muzycznej

 

enneaszyna (2008)

na 9 instrumentów

utwór dedykowany Magdalenie Sotomskiej

ORKIESTRA (15<)

Limits of Control (2024)

na zespół kameralny i video

Utwór dedykowany Maciejowi Koczurowi

 

Transinstrumentalizm (2022)  

concerto grosso na 5 głosów solowych i instrumenty akompaniujące

Zamówienie 65. Festiwalu Muzyki Współczesnej “Warszawska Jesień” 2022

Utwór dedykowany Cezaremu Duchnowskiemu

 

2006 (in memory of Keith Flint) (2020)    

na orkiestrę kameralną

Zamówienie Evy Kesslovej i BERG Orchestr w Pradze

 

Supermarket of New Music (2015)    

na orkiestrę kameralną (ścieżka dźwiękowa do filmu Emak-Bakia w reż. Man Raya)

Zamówienie BERG Orchestr w Pradze

 

It is highly anticipated (Overwritten) (2015)  

na 2 soprany, mezzosopran i orkiestrę kameralną

 

beautiful to me. ah (2014)    

koncert podwójny na akordeon, komputer i orkiestrę smyczkową

Zamówienie festiwalu Musica Polonica Nova w ramach programu “Zamówienia Kompozytorskie” 2014

Utwór dedykowany Rafałowi Łucowi

 

Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo (2012)  

na orkiestrę kameralną

Utwór dedykowany Konradowi Burzyńskiemu